الاثنين، 25 أبريل 2011

Janji Yang Dimungkiri

             Cuba bayangkan seorg kawan suda berjanji dengan anda hendak berjumpa pada sekian2 waktu di tempat yang telah ditentukan . Jadi kita pun menunggulah... dengan penuh harapan membunga,,dengan hati yg ceria.




         5 minit menanti,sahabat yang ditunggu tdak muncul. Tak mengapalah,mungkin jalan sesak. Kita menunggu lagi,memerhatikan org yang lalu lalang,sepasang kekasih berjalan beriringan,si ibu memimpin anaknya penuh mesra, seorang pelajar termenung mungkin hatinya resah memikirkan peljarannya.


         Tapi sahabat yg dinanti belum juga kunjung jelma. Tak apa,mungkin sekejap lagi die sampai.Kita melihat jam di tangan. AH!!! suda 20 minit berlalu. Kita menanti dan terus menanti......setengah jam,naik 1 jam,2 jam,3 jam,namun yg dinanti langsung tak nmpak batang hidung.




        Apa yang akan anda rasa??? Tentu anda akn berkata.....   
a) Eeeii.. mnelah budak ni??
b) Klu ade hal pon call lah
c) Tak gune btul,tp da jnji
d) Taulah esok,siap engkau!!!




        Sekarang cuba bayangkan diri kte sendiri,yg telah mengucapkan aku janji sebagai org islam di hadapan Allah Subhanahuwataala sejak sekian lama.




        Kedengarann azan berkumandang, Allah telah menanti kta menghdapnya. 5 mnit...20 minit... 41 minit... 1jam.. 2 jam... 3 jam... Kita langsung tak sembahyang!!


        Bayangkan,apa yg Allah rasa??? Bukankah kta suda berjanji, KENAPA MUNGKIR????













ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

Kamsahamnida (terima kasih) sebab komen entry iqa.In sha allah iqa komen entry korg plak

 
♥ Copyright © 2014 reserved to Blog Iqa|Template Edited by Sharina ElyanasHaRiNa eLyaNa