الاثنين، 23 مايو 2011

Sebuah Bingkisan Aku dan Dia~

Baru beberapa hari ni aku tetibe terbukak diary aku taun 2010 punye. Kah3,,,,bile bace balik aku asyik gelak je. Lawak btolla. Memang banyak kisah yang aku tulis kat diary tu sepanjang aku menduduki form5. Terutama kisah tentang roommate aku. Banyak kisah suka duka yang telah aku lalui sesame diowang. Memandangkan aku ni prefect le katakan, (ketua blok yang tak bertauliah langsung),, aku telah ditempatkan di satu bilik khas  bersama dengan 3 orang lagi prefect. Seorang tu memang sahabat  seperjuanganku. Namenye, Solehah Mj. Tp, lebeh dikenali ngan SOLEH. Macam aku la, name aku Zulaiqa .. tp nickname lebih dikenali ZUL. Adik2 junior aku pon call aku Kak ZUL…. ceh,,,name laki la plak.. Kahkahkah3…… dua org lagi junior aku, Pipah dan Aina.  Actually , dalam entry yg aku nak post kali nie lebih berkisar tentang teman seperjuanganku, Soleh… hak3,, apesal aku nak cter pasal die ea???  Mase aku form 5 dulu,aku memang selalu gler gado ngan die. Da le sebilek ngan die, sekelas ngan die plak tu. Adoyai!! Ari2 ngadap muke die…. Last2 aku dapat taw plak yg aku dan die bakal ditempatkan di Universiti yang same, iaitu Centre For Foundation International  Islamic University Malaysia, Nilai. Pulak tu jurusan pon same iaitu Asasi Bahasa Arab. Gler….. apesal aku bole same ngan die plak. Hak3… lawak btolla. Kitowang ni memang ade chemistry ke ape??? Haish~ camne la aku kat sne t.. agak2nye selalu gado jugak ke… hehehe…


Paling memalukan…..
Ape yang aku ingat, mase aku naik form 5 dulu, watak aku tetibe bertukar daripada seorang yang pendiam kepada watak yang agak ganas atau genster.. tak taw nape. Maybe sebab kawan2  call aku dengan panggilan lelaki kot.  Aku pon tak paham apesal aku kat skol je jadi macam rock. Tapi kat luar ok plak. Hahahaha.. x kesa le. Walaupon aku ni agak genster, tapi jiwa aku ni still lembut ye. Hahaha. Aku memang agak le selalu terasa ngan Soleh. Gler sensitive aku ngan die.. Kadang2 bile x tahan je..aku nanges sesorang.. . Then,aku akan luahkan perasaan aku kat dairy kesayangan aku.  Aku maseh ingat lagi, aku penah terasa ngan member2 kelas aku,Syafie.. tetibe je aku nanges sesorang kat kolam. Ni keje Tiah le ni. Aku taw die memang suke kaco aku. Adeke patut die mencanang2kan name aku kat sume budak kelas aku. Hak3.. last2 da tak tahan aku nanges kat kolam. Bebudak kelas aku sume datang mintak maaf dan pujuk aku. Bile teringat balik, terok btolla aku nih. Malu gler… nseb  time tu xde bebudak len tgok. Juz budak kelas aku je. Gler punye sensitive aku ni.








Tak tegur sampai 3 hari…..
Aku kalau berdebat nagn Soleh sure surrender… Soleh memang~ kalau bab nak menasihat orang.. sure die tak nak kalah. Mesti je nak menang.  Aku memang banyak kali berdebat ngan die. Penah sekali tu aku berdebat nagn die sampai tak bertegur sapa selaama 3 hari. Gler… aku ase itu memang gado paling terok kot. Hahaha.. masing2 ego..nak menegakkan pendapat msing2…. Actually die tego aku coz aku ni kononnye ganaz sangat. Jalan pon da rope laki je. Tp tu la, aku ni kalau owg tego aku cara kasar mulalah aku bengang. Memang time tu aku ase x puas ati sangat…. Aku terasa gler ngan die. 3 hari tak cakap nagn die. Kawan2 aku kat kelas sume tnye. “Ko gado nagn Soleh lagi ke???” huu~ Last2,, aku tegor die balik. Ngee~ xpe la. Xkan nak still ego kot. Aku taw kalau tak bertegur sapa nagn saudaranya lebeh daripada 3 ari tu da kire berdosa….


Nenek tua………..

Ni adelah kejadian yang aku rse paling lucu dalam hidop aku. Bile teringat balik aku rase nak terguling je gelak.. Lawak btolla. Hahahahahahah. Soleh memang teruk…!! Ni keje Soleh la, nak menyakat si junior budak bilek aku. Padan muka Pipah dan Aina!! Sape suruh maen intercom time senja.. diowang dengan selamba nye masok bilek warden rumah merah yang kosong tu dan menginterkom bilek ketua,, (bilek kitowang berempat le)… aku time tu xde kat bilek. So,Soleh r angkat!! Bese le nak meyakat bebudak. Die taw yang menelefon tu misti junior kitowang. Dengar sore pon da taw. Adeke ptot die berlakon jadi nenek tua. Tapi , memang pon mase tu kat asrama kitowang heboh ade kesah seram tentang seorang nenek tua ni. Bese le, budak asrama, mesti nye nak kaitkan bende2 seram ni. Btol x???? huu~ aku yg tulih cter ni pon da mula rase seram.. oke. Berbalik kisah tadi, Pipah dan Aina,yg terdengar sore owg mengaku nenek ni mula rase terkejot. Rse takot mula menguasai diri. Tu la,, sape suh main telefon waktu senja.. hehe… diowang ni teros berlari ke bilek dan menceritakan hal tersebut pada Soleh. Soleh time tu da siap da nagn lakonan die. Hahahaha…Soleh dengan selambanya mempamerkan riak wajah terkejot. “Ha?? Ye ke??? Mane ade sape2 telepon bilek ni… owg time tu tgh khusyuk studi. Xde pon sape intercom….”.. ngee~ yg Pipah dan Aina mula terpikir bilek sape plak yg diowang intercom tu.. nenek pulak tu yang jawab.. memang misteri sungguh time tu. Gler takot mase tu. Aku yg dengar cter drp diowang pon mula takot… doyai.. yg Si Soleh plak selamba je buat muke takot.!!! Padahal die la nenek tua tu. Hahahahaha…  memang da lame da kesa ni. Dan suatu ari Soleh menceritakan hal sebenar kepada aku. Sebenanye angkara die la nenek tu. Aku yg dengar memang rse terkejot gler!!!!! Hahahahahahahahah.. tak tahan!! Teros aku gelak kuat. Kitowang memang gelak sakan la… Hampeh punye kawan. Sampai skang ni bende ni tetap jadi rahsia antara aku dan Soleh. Bebudak junior tu x taw langsung yg diowang sbenanye kene tpo. Hahaha.. Soleh memang nak cter hal sebenar kat diowang. Aku tak bagi die buat camtu. Sampai masenye diowang akn taw gak suatu ari nnti. Biar le ni sebagai suatu pengajaran buat kitowang…




Ni kisah antaara aku dan roommate aku, Soleh,Pipah dan Aina. Bile teringat balik, ia sebagai suatu kenangan yg sangat terindah buat aku. Sangat2 sweet. Walaupon bende tu kenangan yang paling menyedihkan, tpi bile dikenang kembali ia sangat sweet dan bole dijadikan sebagai satu pengalaman yg berharga buat aku… Buat sahabatku Soleh, TQ sangat sebab sudi jadik kawan aku. Actually, aku bersyukur sangat sebab Allah pertemukan aku dengan temanku itu. Walaupon aku dan die selalu gado,(bese le teman sebilek) tak best langsung kalau xde gado…!!!actually aku sayang die. Ngeh2… dan bile aku dapat taw ak satu uni dan satu kos plak tu, lg best!! Ade geng!!! Bole le lepas nie aku nak tnye ape2 pasal pelajaran kat die. Die terror Arab kot!!! Mase aku bertungkus lumus nagn spm dulu, aku selalu pinjam buku insya die.. nak studi arab le… Syukran Soleh kerana telah banyak membantu aku dalam pelajaran. Dan paling best dapat gado nagn die lagi. Hahahahahah..rindunye aku nak gado ngan die lagi… hahahaha ………………………………………………………………………………………….






roomate aku. Dari kiri: Soleh,Aku,Aina,Pipah.


ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

Kamsahamnida (terima kasih) sebab komen entry iqa.In sha allah iqa komen entry korg plak

 
♥ Copyright © 2014 reserved to Blog Iqa|Template Edited by Sharina ElyanasHaRiNa eLyaNa