السبت، 14 سبتمبر، 2013

Resepi garlic bread + mushroom soup

 
 
Uhuii…
Weekend ni iqa bertapak ke rumah kawan iqa Fatin.
Iqa tak dapat pulang ke Perak memandangkan iqa tengah “kekurangan ongkos” nak balik umah.
Iqa keseorangan di UIA jadi Fatin ajak iqa balik umah dia. Hakhak.
Parents dia xde.
So, memang kitorang berjimba kat dapur tu.
Iqa belajar sesuatu dari dia.
Iaitu resepi roti bawang ala-ala French gitu + sup cendawan. Nyumnyum. Sedap hoi.haa
Nak taw?? Senang je.. 


Bahan-bahan diperlukan :
 
Roti gardenia atau jenama apa2
Bawang putih
Planta/margerin
Sup campbell (yang serbuk tu)

Cara-cara  (untuk resepi roti bawang @ garlic bread)

Potong roti jadi kecil bentuk segi empat dan ketepikan dulu. (sebenarnya taknak potong takpe)
Hiris bawang putih senipis-nipisnya.
Gaulkan planta bersama bawang putih yang sudah dihiris tadi sehingga rata.
Sapukan planta tersebut bersama hirisan bawang di atas roti2 tersebut.
Setelah disapu dengan planta, bakar roti2 tersebut di atas kuali. 
Bakar sekejap, then angkat.

Cara-cara ( untuk resepi sup cendawan @ mushroom soup)
Jerang air di dalam periuk dan masukkan beberapa sudu serbuk sup campbell.
Kacau dan biarkan ia mendidih.
Then, angkat.

Dah siap !
Cicah garlic roti tu bersama sup cendawan.
Selamat mencuba yooo!!!! 

thank you for reading photo: Thank you for reading! Congratulationssecond.png

 
♥ Copyright © 2014 reserved to Blog Iqa|Template Edited by Sharina ElyanasHaRiNa eLyaNa