الأربعاء، 18 سبتمبر 2013

#Story 1 : Japanese Class

 
 
Konnichiwa (Hai - Bahasa Jepun) kawan2!!
Watashiwa Zulaiqa  
Perak Kara Kimashita
Kah3. Mesti korang pelikkan dah kenapa iqa tulis bahasa jepun ni.
Actually, iqa amek Kelas Japanese @ Kelas Bahasa Jepun sebagai subjek elektif kat UIA nih.
Kawan2 iqa mostly semuanya amik bahasa Mandarin,cume beberapa orang je classmate termasuk iqa amek bahasa Jepun. 



Mostly dorang tanya : 

“Kenapa kau amek Jepun??”
“eh.. amek mandarin la.. bole cakap cina..”
“wey..kat Malaysia ni mana ada orang jepun. So, apa guna kaw amek bahasa nieh?” 


Adoi,, sukati le nak belajar bahasa apa pon.
Pedulikan apa orang nak kata.
Satu je prinsip iqa : Iqa tak suka ikut apa orang nak buat.
Iqa ikut kata hati.
Bila hati kata okey, iqa akan ikut kehendak beliau, kalau tak… taklah…
Dan yang paling penting ilmu.
Kita dapat ilmu tu dan manfaatkannya pada orang lain.
Tak usah nak pertikai mana satu bahasa yang lebih baik.
Sebenarnya satu sebab je iqa  amek bahasa Jepun ni.
Sebab utama iqa nak belajar bahasa Korea. Tapi takde le pulak dalam subjek elektif ni.
So, sebagai ganti , iqa amek Japanese Language sebab korea lebih kurang jepun jugak.
Hak3. Tu je sebabnya. Cam tahhape2 kan..
Nanti iqa update lagik entry berkenaan kelas Jepun iqa amek ni.
Cau dulu!! Sayonara (bye)!!! 


thank you for reading photo: Thank you for reading! Congratulationssecond.png

 
♥ Copyright © 2014 reserved to Blog Iqa|Template Edited by Sharina ElyanasHaRiNa eLyaNa