الجمعة، 16 أغسطس، 2013

Kerja si Pembuat Kuih Raya

 
 
Hai kawan kawan..
Kalau cuti semester, iqa mesti cari kerja..
Dulu iqa penah kerja kat kedai runcit. Lama kot….
Pernah jugak jadi guru tuisyen budak2 pmr.
Tapi,, untuk puasa taon neh iqa kerja buat kuih raya.
Hari ke 23 Puasa bersamaan dengan 1 August maka tamat sudah contract iqa kerja sebagai pembuat kuih raya.  < ----- Ahaa… skrg baru nak update cerita pasal ni..
Selama iqa berpuasa aritu masa iqa terisi dengan kerja buat kuih raya.
Iqa tolong CIK MUS (bos iqa) buat kuih raya.
Iqa bersama seorang lagi kawan iqa Siti Nadhirah mengusahakan biskut biskut raya di rumah CIK MUS.
Ada 4 jenis je kuih raya yg kitorang buat :

Tart Nanas

Almond London

Ais Krim

Semperit

4 jenis sahaja kuih yg dibuat,,tetapi tempahan punyalah beribu-ribu..
Ahaaaa,,penat kot..
Kerja dari pkul 8 pagi sampai pukul 3 petang.. okela kann
Dapatla berehat/tido petang tu..eheee…
Paling senang buat biskut ais krim ..
Paling susah biskut tart. Huu..sakit tangan kot buat kuih nih..
Mungkin pertama kali kan iqa bekerja sebagai si pembuat kuih raya.
So,,banyak pengalaman yg iqa dapat dan kutip.
Keluarga Cik Mus memang baik.
Suami dia ada jual ikan.
Jadi selalu je iqa dan siti dapat ikan bawak balek umah.
Ikan Tilapia, Ikan Tongsan, etc…
Macam2 lagi Cik Mus sedeqah kat kitorang.
Anak2 dia pon baik ngan kitorang.
Mia, Kak Ngah, Yusof, Kak Long….. ahaha..mcm2 perangai dan ragam dowang..
Kekadang iqa nak guling gelak tgok keletah dowang neh..
Best kerja sambilan masa cuti sem nih..
Iqa harap cuti semester yg lain pulak iqa dapat kerja lain plak. In Sha Allah.

 
biskut almond london


biskut semperit. (ngee..xdak penutup)

biskut aiskrim..
 
biskut tart nanas. sedap neh...






thank you for reading photo: Thank you for reading! Congratulationssecond.png

 
♥ Copyright © 2014 reserved to Blog Iqa|Template Edited by Sharina ElyanasHaRiNa eLyaNa