الاثنين، 5 أغسطس 2013

"Kucing pon taw Solat Taraweh" ( Bulu kucing boleh bawa solat atau tidak??? )

 
 
Hai kawan2.. baru skrg dapat update entri.
Adik iqa bawu balek ni,,apa lagi memang laptop iqa dia guna nak tgok cter KOREA.ehee..
Oke..entri kali ni “ Kucing pon taw solat Taraweh” < ---- apa punya tajuk la..
Iqa selalu solat taraweh kat surau.
Selalu iqa datang solat mesti kucing ni sebok ikut tuan dia (Mak Cik Mun) ke surau..
Kekadang iqa susah nak khusyuk bila kucing neh ada..ahaaa…
Iqa memang suka gila kucing.. bila nampak kucing dan belai dia,,, tak tau napa hilang segala stress..
Kucing yg kat surau ni pon iqa suka gila… bulu dia lembut sangat.
Kekadang lepas abis rakaat kedua ,,keempat ke Taraweh mesti iqa amek dia..gosok2 badan dia.. hee..
Dulu, iqa ada dengar jugak,,bulu kucing neh najis dan tak boleh bawak solat.
Then,,lepas tu iqa taknak dekat kucing bila time solat.
Lama-lama.. Tetibe iqa terfikir zaman Rasullullah dulu kucing selalu je main2 dengan nabi masa nabi solat.
Mean,, bulu kucing neh najis ke idak sebenarnya????..
Then,, suatu hari iqa terjumpa satu video Ustaz Azhar Idrus ni yang mengatakan bulu kucing adalah najis yang dimaafkan sebenarnya.
Jika kita solat,,then bulu tu melekat pada pakaian solat,,solat tetap dikira sah.
Kalau korang tak percaya boleh usha sini.

Sejak tu iqa dah tak kisah kalau ada kucing datang kat tempat solat.
Hak.. harini second last kita solat taraweh kan??? Huuu..
Lepas ni iqa dah tak dapat da kot jumpa kucing yang selalu datang surau neh…
Alamak..rindunya pada dia nanti!!!
Alhamdulillah iqa dapat snap beberapa gambar dia..
Dapatlah iqa lepaskan rindu pada dia dengan melihat gambar2 neh. 




thank you for reading photo: Thank you for reading! Congratulationssecond.png

 
♥ Copyright © 2014 reserved to Blog Iqa|Template Edited by Sharina ElyanasHaRiNa eLyaNa