السبت، 17 أغسطس 2013

Syawal The First Day

 
 
Guys…
Cerita raya tak habis lagik.
Sory la kalo korang da menyampah or muak baca entri iqa.
Now, nak cerita pasal syawal the first day. Ahaksss…
Lepas semayang raya aritu terus kaki iqa terus menapak ke rumah orang.
bukan iqa je. Family iqa sekali la.
Yg lebihnya iqa dan adik nak mencekik kuih raya,lemang atau rendang.  
Lapar sgt sebab tak amek pahala sunat untuk makan sedikit sebelum solat hari raya.
Raya first day kat kampung belah ayah.
Banyaklah saudara2 mara kitorang ziarah kat sana.

Ayat paling famous bila iqa menapak je rumah orang mesti tuan rumah akan cakap :
“dah besar da ye….” < ----- biasa la ni
“ dah jadi anak dara da…” < ----- ni ayat paling menyampah
“ dah boleh kawen nihh….” < ----- adoi,,,saya kecik lagik la makcik
“ menantu aku dah datang…”  < ----- ngee. Iqa tak suka langsung gurauan cenggini

Ahaha… macam-macam.
Bile sekali datang rumah orang dapat duit raya rasa heaven sangat-sangat.
Walaupun tak dapat banyak tapi sekurang2nya ada jugak yang bagi.
Iqa ada snap beberapa gambar ketika beraya kat rumah orang.
Taun ni iqa pakai warna pink. Hohoho. Iqa memang hantu pink.

 
Solat HaRI Raya ... agak ramai jugak jemaah wanita

Gambar ni macam poyo kan????

depan pondok (rumah orang)

ehemmm

amboi...khusyuk ya mama sembang. sampai tak sedar org snap gmbar dia.ahaaa

lain kan muka kitorg????


thank you for reading photo: Thank you for reading! Congratulationssecond.png

 
♥ Copyright © 2014 reserved to Blog Iqa|Template Edited by Sharina ElyanasHaRiNa eLyaNa