الأحد، 7 يوليو 2013

a Beautiful scenery in My mom's Village

 
 
Hai kawan kawan
Iqa sebenarnya dah lama tak balik kampung.mean kampung nenek atuk la.
Sebab iqa kan belajar kat P.Jaya. jadi susah sikit nak balek kampung.
Jadi, pada cuti akhir semester (28 & 29) Jun yang lepas, mama ajak iqa balik kampung dia
kat Slim River,Perak.
Ahaaa..first time balek berdua dengan mama.
Ayah x dapat ikut sebab ayah perlu jaga ayahnya(atok iqa) di rumah.
Adik iqa pulak kat Terengganu.Belajar kat Unisza.Mana nak balek kan.
So,memang kitorg berdua je la yg dapat pulang.
Memandangkan sekarang musim durian kat kampung Mama,
memang iqa terasa sgt teruja utk balik kampung.
Dan tak sangka pulak bukan family iqa je yang balik, adik beradik mama yg laen ada jugak balik.
Ahaa,,,memang meriah sgt la rumah opah iqa.
Iqa pulak kalau ramai- ramai ni oke je.. cume kekadang rasa segan sikit.
wakaka.iqa ni jenis pemalu.
Semasa iqa berada dua hari di kampung,sempat iqa snap banyak gambar. 
Saja menggedik.nak update entri sebenarnya.
So,jom usha ada ape je kat kampung mama.
 
 
craving sgt nak makan durian. i luv durian very much






 

hak.banyak ni je dapat.huuuu

 
kambing suke keluar masuk dalam pagar.tengok tu,dia tengah melantak daun pisang
 
kat dusun durian.mama tengah sibuk cari durian
 
sempat posing. alhamdulillah masa ni durian xdak gugur, kalau tak..ahaha..kene hempap dek durian la jawabnya
 
                 
wuu..bole maen pondok2 ni. siap ada unggun api lagi tu.. teringat masa kecik.heeee
         
nampak ada durian kat pokok tuu?
     
itik ni tengah minum air la
kesian kawan dia. sakit gamaknya. iqa sentuh dia,dia tak lari pon
Allah. titi usang kot. ni titi nak pergi ke sungai opah.

perasan tak wana oren tu ayam sebenarnya. tah macam mana dia menyeberang ke belah sana. iqa ingat dia pegi jalan kat titi tu. wakaka. ropenye ayam ni terbang ke belah sana.
bunga raya bunga kebangsaan kita.woo..
ni sungai kampung mama. dulu waktu kecik selalu mandi. sekarang da besar cam malas sikit.ahahaha

daun pegaga..gemuk2 woo... kenal tak..
pohon betik.haruslah ada
pokok2 kelapa.ahaha.. opah tak amek monyet sbg pekerja.

daun apa nama ni??? lidah buaya erk???
banyak ni je dpt dalam sehari.huuu
quran orang dulu2.. bapak gedabak...
ahaa... cuba tgok dalamnya
ni sepupu2 iqa..khusuk diowg layan movie dalam laptop iqa
 
thank you for reading photo: Thank you for reading! Congratulationssecond.png


 
♥ Copyright © 2014 reserved to Blog Iqa|Template Edited by Sharina ElyanasHaRiNa eLyaNa