الأربعاء، 3 يوليو، 2013

Resepi kek batik versi lembut



 
credit to rahayurazali
Pernah dgr tak kek batik??
Ahaa..xkan x pernah kan…
Kek batik ni terkenal sebab sgt mudah buatnya.
Kek batik iqa yg buat ni versi lembut punya. Adeje kan yg versi keras?
Sedap je makan.
:
:
:
Bahan2 : (kek batik yg iqa buat ni skit je,kalau nak byk kene byk lagi kuantiti bahan tu)
Milo – 1 cawan
Serbuk koko – 3 sudu makan                          
Margerin/buttercup – 2 cawan
Telur – 2 biji
Beberapa biskut marie
Susu pekat manis – ½ cawan ( jgn byk sgt.takot terlalu manis.x lalu nak makan)
Air masak/kosong – 1 cawan
:
:
:
Mula2, ambil periuk apa2 pon then masukkan semua bahan kecuali biskut marie dan margerin. Dah masukkan gaul semua bahan tu dalam periuk.
 
Masak atas api ( kene selalu kacau supaya tak hangus)


Lepastu,bole masukkan margerin hingga cair.
Then,,agak2 da sebati bole padam api. 

Ambil bekas dan alaskan bekas tu dengan plastic supaya mudah kek batik nak dikeluarkan nanti.
Susun biskut marie dalam bekas diselang selikan dengan cairan coklat yg dah dimasak atas api tadi. 

Tekan dengan sudu bagi nampak lebih kemas.
Dah siap semua,biarkan kek tu sejuk dulu, then masukkan dalam peti sejuk.
Dalam beberapa jam, bile tgok hasilnya.wah.alhamdulillah.apa lagi.. bole potong dan ngap ahh!!!



thank you for reading photo: Thank you for reading! Congratulationssecond.png

 
♥ Copyright © 2014 reserved to Blog Iqa|Template Edited by Sharina ElyanasHaRiNa eLyaNa