الثلاثاء، 9 يوليو 2013

Yeay esok pose! Yeay esok keje!

 
 
 
Hai kawan2..
Yeay! Esok puasa ! yeay! Esok kerja. Hak3..cam kanak2 riang2..
Camna tadi solat tarawih.??? Best?? Mesti ramai kan orang kat surau/masjid.
Tempat iqa pon sama.
Heee..memula memang arr ramai.
Tapi,bila akhir2 nak raya, semua pakat tak datang tarawih.
Surau/masjid semakin kosong. Biasa camtula. Selalu iqa perhatikan setiap tahun.huu
Okey.sebenarnya iqa nak bagitaw esok iqa dah start keja .yeay!ahaha.
Da lama w0oo dok rumah jadik suri rumah perasan sgt je sepanjang cuti 3 bulan ni.
Tetiba mama kenan kenankan anak dia yg comel bajet ni kerja dgn kawannya.
Ahahaa..kerja tolong orang buat kuih raya. Wuuu
Bestnye.. iqa memang da lama minat keje bahagian2 bab masakan ni.
Baru2 ni iqa dapat je kerja kat restoran. Tapi tu la time pose.
Takkan iqa nak jual makanan siang2 time pose.
Mama iqa memang tak bagi langsung! Bantah habis habisan kot. Huu
Iqa memang taknak keje malam kat restoran tu .
Yela.malam orang nak beribadah.buat tarawih @ qiamullail ke..
Kita terpaksa plak keja. Taknak iqa!
Okey,,iqa terima la jugak tawaran keje tu..wakakka..tawaran la sgt.
Ahaha..harap2 iqa kuat esok.
First time ni,kerja time pose Ramadhan..
Rasa macam satu nikmat jugak.
Crik rezki dalam bulan mulia.
Iqa cuba ingatkan pada diri, walaupon puasa sepanjang hari tak bermakna kita takley buat kerja.
Puasa sebenarnya lagi memberi kekuatan dan tenaga pada kita.
yeah!! kuat kuat!,ahakss
Serius! Tak tipu. Iqa ada pengalaman sendiri .
dan Iqa baca ada satu kajian sapa tah buat mengatakan puasa dapat memberi kekuatan pada kita.
Yang penting mindset kita la…
Kalau kita dah setkan dalam diri.. “wuuu..aku penat arr pose ni..kerja lagi” <--- memang betuilah rasa penat tu ada.
Kalau kita sentiasa berfikiran positif ,,, in sha Allah Allah akan bantu kita.
Dan yang paling penting kerja kita tu biarlah ikhlas,walau semurah mana pon gaji kita.
Ada keberkatan di sebalik keikhlasan kita tu. In sha Allah.
Okey arr..tetiba iqa membebel panjang plak.
Pape,doakan iqa jugak taw kerja esok.,, ahaha.. takot jugak tak kuat.
Dan korang  iqa nak wish “Selamat Berpuasa” esok..
Jangan lupa sahur yee..
Bangunlah sekejap sekadar minum air pon takpa.
Ada pahala sunat kita dapat daripada sahur tuuu..
Bila lagi nak rebut peluang tu? Betul tak. Ehehehe.


 
♥ Copyright © 2014 reserved to Blog Iqa|Template Edited by Sharina ElyanasHaRiNa eLyaNa